Van Drakensbergen naar Addo (vliegen)

2 augustus 2018 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Dag 10

6.30 uur de wekker in de vakantie. Dat is heel vroeg! Met moeite staan er dan ook op. Het meeste was al ingepakt, alleen nog maar aankleden en ontbijten.
De rit naar het vliegveld is wel drie uur. Er is veel vracht verkeer onderweg. Sinds een opstopping maar er zijn mooi op tijd. Auto mooi op tijd ingeleverd en nog alle tijd om ons in te checken. Alles verloopt soepeltjes tot we bij de verkeerde inchevkbslie staan. Geen nood de juiste wordt ons gewezen en mooi op tijd staan we bij de goede incheckbalie. Hier wordt ons heel vriendelijk verteld dat zuid Afrika airlines niet meer deze vlucht aanbied. Al niet sinds eind mei! Eh...pardon? En wat nu? Er wordt ons aangeboden om via Johannesburg naar Port Elisabeth te vliegen met als aankomst tijd 18.00 uur ( ipv 14.30 uur). Dat vonden wij geen optie, alleen als er echt niets anders was. Nog een optie was om bij een andere vliegtuigmaatschappij tickets te boeken alleen was dan nog de vraag of er nog ruimte was in het vliegtuig. Snel naar de andere maatschappij.... Een gelukkig hadden ze nog wat plekjes vrij! Gelukkig!

We hebben meteen ons contact persoon van Tui gemaild om te vragen of zij ons geld terug kon regelen! Gek dat we hier niets van te horen hadden gekregen.

Anderhalf uur vliegen in een klein vliegtuigje breng ons in een regenachtig Port Elisabeth. Het is een stukje kouder als in Durban. De auto is er zo geregeld en we kunnen verder in de auto naar Addo. Onderweg verbazen we ons er over hoeveel vuil er langs de weg ligt. Verschrikkelijk gewoon.

Het landschap is hier weer anders als waar we vandaan komen. Beetje moeilijk uit te leggen. Sowieso is het iets vlakker en de bebossing is wat lager. Wat minder hoge bomen en wat meer op elkaar.

Dichtbij Addo zien we ook de eerste citrus velden. Mooie bomen vol met sinaasappels of citroenen.
We zien al gauw een bordje wat ons de weg wijst naar The Silos Guesthouse. We zijn zo nieuwsgierig naar de eigenaren. In de mail was ze zo enthousiast dat we denken dat ze heel erg leuk zijn.

De zandweg die we in moesten gaan eindigde voor een groot hek. Na aanbellen ging the gate open en sloot zich vanzelf weer achter ons. Waar zijn we?
Naast de oprit zien we allemaal sinasappelbomen. Een prachtig gezicht.
Op een parkeerplaatsje staan en blanke man en blanke vrouw op ons te wachten. Ze heten ons van harte welkom. Ze zijn net zo warm als weer hadden verwacht. Weer krijgen een rondleiding door de guesthouse. We zijn sinds lange tijd de enige gasten. Zomers is het vol maar in de winter komen hier weinig mensen. Het stel praat honderd uit over de omgeving, over Afrika, over hun bedrijf. Mevrouw bent ook de meisjes mee om de katten en honden eten te geven. We voelen ons al gauw thuis hier bij deze vriendelijke mensen. Het guesthouse ziet er ook heel mooi uit. Eindelijk weer eens aparte slaapkamers. Omdat de nachten hier heel koud kunnen zijn hebben alle bedden en elektrische deken! Heerlijk!

We eten bij een tentje hier 5 minuten vandaan. De eigenares van het guesthouse had voor ons gereserveerd én ons de weg gewezen. Helaas hadden we niet zo goed opgelet en waren we er ipv binnen 5 minuten er pas na 45 minuten. Het restaurant was wel prachtig en we hebben heerlijk gegeten. Springbok :)